Kuhu reisida

Kes on käinud USAs?

Nimelt, esimesel maailmal on probleem. Tahaks uue aasta veebruaris-märtsis minna. 2 kuni 2+ nädalaks. Neljakesi.

Algne plaan oli, et õudselt külm on Eestis samal ajal, tahaks kuhugi, kus on soe ja mõnus. Ehk et Florida ja selle ümbruskond. Kõik tundusid olevat, et mmmm jah olgu, sobib, lähme. Nüüd on aga üks inimene arvamusel, et Florida ja kogu see kant on nii mõttetu ja jama, et sinna ei ole küll mõtet minna. “Mul õde ja üks sõbranna ütlesid,” kõlas põhjendus.

Algselt mind jubedalt vihastas selline jutt. Koos panime selle 4 kuud tagasi paika, kutsusime ka teised inimesed kampa ja nüüd on järsku “täiesti mõttetu koht”?

Et miljonid inimesed, kes USA-s Florida kanti lähevad, käivad seal sellepärast, et see on “täiesti mõttetu koht”, kus “ei ole mitte midagi vaadata”?

Loomulikult ma tean, et läänerannikul on väga palju ägedaid kohti, kuhu minna. Ja ma 100% kindlalt plaanin sinna minna ka. Lihtsalt mulle tundus, et seekord planeerisime just Florida kanti minna ja kunagi hiljem lähme läänerannikule. Näiteks siis, kui teeme reisi suvisemal ajal. Kui on soe. Mitte ei pea end jope sisse mässima, et ringi vaadata.

Küllap saaks ka plaane veel muuta, miski pole välistatud, sest lennud plaanisime nagunii osta sügisel. Ainult et oma uutest mõtetest võiks teada anda rahuliku tooniga, mitte koduseinte vahel räusates, kui “mõttetu koht ikka Florida on, mul õde ütles”. Mul hakkab otsaees veen tigedalt tuksuma sellise räuskamise peale.

Ja üldsegi ma ei viitsi enam vaielda ja karjuda. Ma lähen igasuguste konfliktide peale täiesti lukku ja kõnnin minema.

Nüüd ma mõtlen ja kaalun alternatiive. Tripis surfates sattusin üliägeda blogi peale. Üks mees käis perega läänerannikul ja tähendas reisi väga mõnusalt üles. Hea meelega tahaks mingi sarnase marsruudi läbi teha, kuid nagu juba ütlesin, soojal ajal. Blogi autor reisis pikemalt ja jõudis kohtadesse, kuhu meie oma reisi vältel ilmselt ei jõuaks, aga mõnusaks orientiiriks on tema tee siiski.

Kas Florida on “täiesti mõttetu” koht, kus “pole mitte midagi teha”? Kui oleks plaaninud ka auto rentida ja vähemalt New Orleansini sõita. Ja võib-olla isegi mõnepäevase kruiisi Bahamale teinud. Disney World, lõbustus- ja veepargid, tõsi küll, ei huvita.

Pean veel teiste reisikaaslastega arutama, mida nemad mõtlevad ja soovivad. Võib-olla teemegi lõpuks plaanid täiesti ringi ja lähme läänerannikule, startides üldsegi mais vms. Aga ma Florida plaani päriselt maha ei ole veel matnud.

30 kommentaari

  1. Mu tädi ja onu käisid maikuus Floridas ja nemad küll seda mõttetuks kohaks ei nimetanud – nad käisid seal päis palju ringi ja kui ma nende pilte vaatan, siis ikka ahhetan. Oleneb muidugi ka, mis ootused kellelgi reisile on. Euroopa kultuuripärandi, keskaja ja kirikute fännidel võib tõesti USAs veidi igav olla.

    • Seda kultuuripärandit ja keskaega pole ka läänerannikul, mida Florida mahategijad omakorda kiitsid. Mina usun samuti, et ka Floridas on põnev ja äge.

  2. No see mõttetu koht on ju täiesti subjektiivne hinnang. Oleneb mida sinna reisinud oma reisilt ootasid ja mis tüüpi inimestega on tegu. Ma olen täiesti kindel, et minule Florida meeldiks.. Everglades ja saared jne, ma olen natukene loodusinimene ka, ei kujuta ette, et ma suurlinnu naudiks. Floridast on New Orleans ju kiviga visata, sinna võiks ka minna. Floridast saab suurema vaevata Kuubasse, mis ei ole ka just igav kant, lausa hariv ma ütleks. Kuigi reis ise võib minna natukene kulukaks, kui nii suurelt ette võtta. Aga mahategemist leiab vist iga piirkonna kohta, ise tuleb käia ja veenduda, mitte lähtuda sellest, et õde ütles… Äkki ta lõi vedelaks ja ei raatsi minna? 😀

    • Ma tahaks ka eelkõige looduse pärast minna, suurlinnad mulle tegelikult üldse ei meeldigi. Seepärast kõlab näiteks New York mulle täiesti ebaapetiitsena. Samas ma ei ütleks kunagi, et New York on mõttetu. Mõni käib, kiidab taevani ja läheb hiljem veel mitu korda tagasigi. Mina ilmselt ei läheks.

      Raatsimises asi pole, kuna minek on nagunii. Nüüd peab kokkuleppele jõudma, kuhu kanti.

  3. xoxo

    Florida on üsna äge ikkagi, Everglades ja muud ilusad looduskaunid rannad, NASA, manaatid!!!, Key Westi pensionäride hordid, mõnusad mereannid. Florida läänerannikule ei jõudnud, aga seal peaks ka äge olema:)

    • Jep, Everglades kindlasti mul ka nr 1 soov.

      • xoxo

        Kusjuures Everglades oli lahe, aga see on to-hu-tu suur ja lähendeda saab kahest servast, mina läksin läbi Homesteadi ja sealpool on sellised “matkarajad”, mis rohkem nagu loomaaia moodi vms, aga loodust ja alligaatoreid nägi isegi rohkem ja lähemalt, kui oleks tahtnud. Teisel pool peaks olema pikemad rajad ja “looduslikum” vist. Ja airboati ei soovita üldse, kimad lihtsalt läbi vee ja midagi ei näe. Mitte et oleks ise käinud, aga ma olen selles peaagu veendunud 😀

  4. Ja Sa viitsid sellistega reisile minna, kelle peale juba ENNE reisi veen tukslema hakkab? 😀 Ma kaaluks alternatiivi ilma nendeta minna 😀

    • Paraku on see inimene elukaaslaseks valitud 😀 Väga raske on nüüd taganema hakata 😀

      • HAHAHAAAAA!!! 😀 Sorry siis! 😀 Krt, hea nali! Siis peab ilmselt jah täpsustama, et mis ta selle mõttetu all mõtles ja mis ta siis ise tahaks 🙂 Jõudu 😀

    • Päris hea kommentaar! 😀 Kristallkuuli oma on veel parem. See on muidugi kahetsusväärselt raske juhus, et elukaaslane. Selle reisikaaslasega tasub kompromissile jõuda tõepoolest.

      • Eile õhtul mõtlesin ise ka, et reisikaaslaste valik on oluline ja ikka on hirm, et äkki teised kaks on liiga pirtsud ja pretensioonikad. Ja siis sain sellise lataka osaliseks – pole pirtsakaid reisiklaaslasi väljastpoolt tarviski, kui maja sees selline vingats juba olemas 😀

        Eks ma üritan olukorda siluda.

  5. Hmm, no ma käisin läänerannikul, eks ja seal Lõuna-Californias on kogu aeg soe. Suvel suisa ebanormaalselt palav. Mida ma aga siia ütlema tulin, on see, et USA on nii neetult suur, et see 2+ nädalaga jõuab ilmselt vaid vaevu Florida läbi uudistada. Mina arvasin kunagi ka, et mis need vahemaad ikka ära ei ole, aga kui selgus, et LAst San Fransiscosse sõidab terve päeva, muutusin ma vägagi mõtlikuks.

    • Lõuna-Californias jah nii ja naa. Võib olla 26, aga võib olla ka 14. Kui sõita edasi põhja suunas, sest tahaks kanjonit ja igasuguseid rahvusparke ka vaadata, siis läheb ikka juba jahedamaks. 10-14 kraadi on minu jaoks väga külm, vähemast rääkimata 🙂 Ma pigem muudaksin reisi kuupäevi, kui läheks 10-kraadisesse USAsse.

      • Tead, ma hakkasin seda sinu lingitud blogi lugema ning minus süvenes arusaam, et ma lähen ka edaspidi, kui vähegi võimalik, USAsse vaid hooajavälisel ajal. See blogija käis mõnes samas kohas, kus meiega, aga selliseid inimmasse meie küll ei näinud. Aga noh, ma olen jahedama ilma sõber nii kui nii. 10 kraadi oleks täitsa OK mulle, kui õiged rõivad kaasas.

  6. Minu jaoks (kuna ma pole ise käinud, seega asjakohaseid soovitusi anda ei oska) on USA nii suur ja lai ning huvitav (jah, isegi nö. Texase mittemidagi oleks vast huvitav :D), et minu jaoks oleks ka Florida oma pensionäridega huvitav 😀 Pealegi – nagu sa isegi mainisid, siis näiteks põhjapoolsed osariigid on ikka talvel väga külmad – meie teeme nalja, et Eestis on ikka talvel külm, aga kusagil Michigani ja Wisconsini kandis on (minule teadaolevalt) talvel ikka -15,-20 Celsiust tavaline.

    Kuna ma soovitusi anda ei oska, siis jään lihtsalt huviga ükskord reisikirjeldust ootama.

  7. kaisa

    aitäh laheda blogileiu eest!

  8. Minule Florida väga suurt vaud ei tekitanud ja seda kliima tõttu. Hästi kleepuv oli olla koguaeg. Samas Everglades oli üliäge ja Key-saared ka (õige nimetus ei tule praegu meelde).
    Läänerannik meeldis väga ja seal oli mõnusam ilm minu jaoks ka 🙂

  9. Mir.

    Läänerannikul on ilusad mäevaated ja massiivsed metsad, Yosemite, Grand Canyon jne. Florida nagu madal ja soine, vaatepilt ühtlasem ja pole vau-efekti millegi massiivsega? Ma ütleks just, et loodushuvilisele pakub läänerannik rohkem ja kultuurihuvilisele siis Florida ja ümbruskond (New Orleans, Kuuba??, Bahama) rohkem nagu lähed vaatama inimesi ja arhitektuuri. Aga tegelikult on piirkonnad nii lahmakad, et igaüks leiab omale midagi meelepärast, kes loodushuviline, kes inimhuviline… Ma rääkisin rohkem nn reisi stereotüüpidest. Vb sul elukas ka tugines stereotüüpidele, et floridas on loodus üksluine jne. Kes otsib, see leiab. Good luck 😀

    • Madli mainitud tädi ja onu jõudsid oma Floridas viibimise ajal käia ka näiteks kohalike põliselanike reservaadis ja muuseumis. Ega ajalugu ja kultuur ei pea ainult eurotsentristlik olema.

  10. Sealtkandist

    Käisime perega läänerannikul ja tegime roadtripi. Reisil olime oktoobri keskpaigast novembri alguseni (kokku natuke üle kahe nädala). Marsruut oli Los Angeles-San Francisco-Sequoia National Park-Death Valley-Las Vegas-Gran Canyon ja tagasi Los Angeles, kus kohapeal olime umbes nädal. Ehk siis esimene pool reisist sõitsime hullumeelsest ringi ja teise poole võtsime rahulikult ja vaatasime Los Angeleses ringi.

    Temperatuur oli tol ajal selline keskmine 22 kraadi umbes. Ainult Sequuoia National Parkis oli jahedam (kuskil 10-12 kraadi), sest noh…jõudsime merepinnast päris kõrgele. Death Valleys oli ka natuke temperatuurimuutusi olenevalt sellest kas olime kuskil all orus, kus kuumas või kuskil kõrgemal (näiteks Dante`s View). Aga kõikjal mujal, kuhu sattusime oli üldiselt selline mõnus ja soe.

    Vahemaad on muidugi metsikud ja sellise roadtripi tegemiseks pidi palju asju läbi mõtlema, näiteks läks pimedaks juba natuke peale viite pärastlõunal ja siis edasi oli sõit juba täielikus pimeduses. Niiet äratus oli tihti vara, et võimalikult palju saaks näha. Samuti pidi arvestama sellega, et enne Death Valleysse minemist oleks autol paak kütet korralikult täis etc. Ja kuigi reisi esimene pool oli intensiivne, siis näha sai tänu sellele ikka metsikult. Ja üle mõistuse vinge on sõita keset Death Valleyt uhkes üksinduses sinka-vonka radadel (mis on paljud muide oluliselt paremini hooldatud, kui Tallinna linna teed).

    Pikk kommentaar, loodan, et ehk oli abi või andis ideid. Kui ei, siis vabandan risustamise eest ja kui peaks küsimusi olema, siis vastan meelsasti.

    • Väga informatiivne kommentaar, aitäh!

      Ma kujutan ette, et aprilli lõpp-mai võiks ilma poolest teie reisiajale sarnased olla? Või isegi märtsi lõpp-aprilli algus.

      Külmemate ilmadega on see mure, et tuleb rohkem ja raskemaid riideid võtta. Kuna soodsad lennupiletid on tavaliselt käsipagasiga, siis seab see suured piirangud. Hunnik trussikuid ja lühikesed püksid oleks hoopis vähem koormav kui talveriided.

      Mis mind iseäranis huvitaks, on teemaksud ja rendiauto. Mis klassi auto võtsite? Kust rendist? Kui palju teemaksude peale raha kulus ja kas Sunpassid ja mis imepassid kõik veel olid juba rendiautol olemas või tuli juurde tellida? Kas ööbisite hotellides, motellides või telkisite? Kindlasti tuleb veel küsimusi 🙂

      • Sealtkandist

        Pigem vast jah märtsi lõpp-aprilli algus. Sealt edasi peaks temperatuur usinalt tõusma. Suvekuud on sealkandis juba keskmise eestlase jaoks ehk natuke liig. Ise lähtusime reisiaja valimisel google poolt pakutavast keskmise temperatuuri infost linnades, kus me peatusime.

        Mis puudutab riideid, siis me läksime kodust taksoga lennujaama (mul isiklikult olid seljas pikad trenniretuusid, tossud ja pikk kapuutsiga pusa, millega oli ka Sequoia National Parkis väga ok). Tagasi tulles ka kohe lennujaamas hops taksosse ja mõnusalt soojalt koju, niiet mingeid vammuseid kaasa ei võtnud. Polnud neid ka kuhugi panna, sest läksime kõik vaid käsipagasiga (seljakottidega). Mis toobki järgmise punktini, milleks on rendiauto.

        Nimelt reisisime kuuekesi ja rentisime Toyota Sienna, kuhu poleks 4-6 suurt kohvrit väga hästi mahtunud. Tahtsime kogu kabla taha pakiruumi ära mahutada, et salongis sees hea mugav oleks ja tõesti – ruumi oli seal meie kambale väga lahedalt (reisul oli küllaltki nõudlik pubekas, kaks 30-aastast ja kolm 60 kanti inimest ja keegi ei kurtnud ebamugavuse või vähese ruumi üle. Kamba peale ühe suurema pagasi võtsime, aga tegelikult oleksime saanud ka selleta. Auto rentisime Fox Rentalist, kuhu sai LA lennujaama charteribussiga ilusasti kohale. Kui mälu mind ei peta, siis maksime selle kahe nädala eest, kui auto meie käes oli umbes 600 dollarit (reisil käisime 2 aastat tagasi, niiet eks hind ole natuke ka muutunud). Mingeid lisa passe me tellima ei pidanud. Elukaaslane, kes oli peamine sohver selle reisi ajal tegi igaks juhuks ARKis rahvusvahelise juhiloa, aga autorendis ei huvitanud see kedagi ja vaadati meie tavalisi sõidulubasid. Teemaksu maksime äkki kokku kahel korral vist üldse ja enamasti oli per car, ehk 5 dollarit ja kogu lugu. Ühes kohas vist oli dollar inimeste arvu kohta autos, ehk 6 dollarit. San Franciscosse sisse sõites pidime teemaksu maksma ja Sequoia National Parki, rohkem nagu ei meenu.

        Nii, ööbimised. Roudtripi ajal peatusime sellistes motelli moodi kohtades. Kuna saabusime tihti ainult magamiseks, et hommikul siis varakult söömas ära käia ja edasi sõita, siis suuri luksusi taga ei ajanud. Peaasi, et hommikusöök hinna sees ja ööbimiskoht viisakas oleks (enne kõrbesse minekut oli ka üks vähe väsinum ööbimispaik, kus hommikusööki ei pakutud ja mida pidas üks vanem hipipaarike, aga võtsime seda ka kui põnevat kogemust – Rustic Oasis Motel). Kuna Las Vegases peatusime natuke kauem, kui üks öö (kokku kolm ööd), siis sinna vaatasime asjalikuma ja mõnusama hotelli. Tagasi LA`s peatusime airnbn`s.

        Ja küsi julgelt, pole infoga kade. 🙂

  11. epp

    Mõned mõtted kohalikult, kui lubad (elan Läänerannikul). ‘Sealtkandist’ soovitused on väga, väga asised. USAs reisimiseks parim aeg on tõesti nö. hooajaväline, septembri algusest mai lõpuni. Ja siin on tohutud vahemaad, nii et kui 2+ nädalat autos kiirteedel veeta ei taha, tuleb karm valik teha, mida võtta, mida jätta.

    Mu esimene eelistus oleks South-West (Utah, Arizona, natuke Californiat), märts-aprill on juba mõnusalt soojad kuud. Sealkandis saab looduse poolest kõige mõjuvõimsama marsruudi kokku panna. Või siis Läänerannik (Lõuna-Californiast Oregoni osariiki välja) – see on soojema aja reis, aprilli lõpp-mai algus näiteks.

    Florida kohta ei oska muud sõna võtta, kui et jah tasasem ja soisem maa, loodus päris õhku ahmima ei pane, ning pensioniealised näivad seda kanti eelistavat. Mina esimese või teise valikuna sinna ei kipuks. Kuid inimesed ja eelistused on erinevad, teadagi. =)

  12. epp

    p.s. See Maailm On Ümmargune blogi, millele osutasid – tõeline pärl. Tänud!

  13. Ära üldse kuula teiste soovitusi. Mina tahaksin väga Floridasse minna, sest seal on The Wizarding World of Harry Potter! Tõelise Potteri fännina ei jätaks ma iial seda võimalust kasutamata.
    Mind elutee viinud mitmeid kordi läänerannikule ja sealne on küll imetabane.
    Aga olen üsna veendunud, et igal pool on tore, kui on tore seltskond.

  14. Gerli

    Lõpuks minu lemmik teema! Mina olen USAs elanud aasta ja reisinud pärast seda seitse korda. Siin ja sealpool.

    Alustame algusest.
    1. Florida ei ole mõttetu. Miami on üsna mõttetu, aga Florida mitte.
    2. Floridas on väga palju vaadata, meie käisime kaks nädalat ja aega jäi puudu. Käisime Key Westis, Clearwateris, Fort Lauderdales, Orlandos, St Peterburis ja muudes pisemates teele jäänud linnakestes. Üheski teemapargis ei käinud, küll aga käisime NASA keskuses, mis jättis väga hea mulje. Fort Lauderdale muideks on kõvasti ägedam koht kui Miami.
    3. Miamist lähevad kõige paremad kruiisid, kariibidele, bahamale, mehhikosse (nädal kruiisi maksis meile 500€ nägu, söögid on hinna sees)
    4. Miamist saab ka päevakruiise osta Bahamale.

    Aga nagu eelpool mainiti, kui üks seltskonnast on juba selline pirts, siis see reis saab olema väga väga raske. Inimene, kes on nii kitsarinnaline, et ütleb, et Florida on mõttetu, kuna mu õde ütles nii, ei oska rõõmustada millegi üle. Edu otsustamisel ja kui veel küsimusi on, küsi lahkelt.

    • Gerli, sinu komm oli läinud rämpsu ja ma alles praegu leidsin selle sealt. Aitäh sulle nende infokildude eest 🙂

Kommi

