Tegus nädalavahetus

Ma olen suur magamise sõber, nii et kui nädalavahetusel see võimalus antakse, magan kaua ja rõõmuga. Aga ma olen ka suur kõndimise sõber. Nii et kui sõbranna kutsus elamusretkest osa võtma, siis ohverdasin ühe pühapäeva hommiku ärkamisele, et minna – Narva!

Panime ennast elamusretkele kirja juba mingi 2 kuud tagasi. Kuna selle retke kirjeldusest jäi kuidagi mulje, justkui kohti oleks piiratud arv ja mõistlik oleks varakult reageerida. Suur oli mu üllatus, kui eile kohale jõudes leidsime eest 200 inimest, kes kõik retkele olid tulnud. Nii et nii piiratud need kohad ikkagi polnud. Kui üldse olid piiratud.

Meid jagati nelja gruppi ja meid kõiki pidi ees ootama sama programm, lihtsalt erinevas järjekorras. Meie grupp alustas Kreenholmi tööstusest. Kuulsime selle ajaloo ja tegemiste kohta, saime esitada meid huvitavaid küsimusi ja vahtida üle jõesängi Venemaale. Sest jõesängis asus piir. Selle ekskursiooni abil sai targemaks küll, sest ega ma Kreenholmist enne küll midagi ei teadnud. Seda, et see oli täiesti omaette eraldunud linna ja mõnes mõttes ka ühiskonna laadi moodustis, ma ei teadnud. Aga sinna tehakse hooajal või tellimise peale ekskursioone (Narva muuseum teeb), nii et kes tahab seal ära käia, enne kui seda ala meelelahutuslinnakuks arendama hakatakse (tuleval suvel), see käigu ära.

20171119_113253

Üks Kreenholmi tehasehoone paistab. Jõesäng.

lüüsid

Narva veehoidla Eesti poolt vaadates. 11 lüüsi, mille avamist-sulgemist reguleerib Venemaa pool. Ka nende lüüside avamist-sulgemist, mis kuuluvad Eestile.

Järgmiseks ootas meid ees jalutuskäik linnas. Kui Kreenholmi territooriumil uitamine oli aeglases tempos ja kõndimine ülearu palju rõhku ei saanud, siis linnatuuril võtsime tempo üles. Ma olen kiire kõndija ja mulle see tempo sobis. Kes minuga kõndides tavaliselt ägiseb, et kuhu sa jooksed, sellel oleks olnud raske. Kõik retkelised olid sportlikud inimesed, seda oli näha. Nii et nende jaoks oli see ilmselt tavaline tempo. Kuigi, ütlen ausalt, et sellise tempoga uhades ei olnud just palju võimalusi ringi vahtida ja Narvat endasse imada.

Rääkimata siis pildistamisest. Muidugi ma midagi klõpsisin, aga ma pakun, et need fotod on kõik suht udukogud, kuna enamus olid hoo pealt tehtud.

Vahepeal viis meie teekond kergelt maastikulisele rajale ka. Kõnniteed looklesid kõrval, aga meie grupijuht viis meid mururadu mööda küngaste otsa ja kui see oli veel iseenesest okei, siis künka otsast laskumine oli juba….elamus! Mul võttis korduvalt südame alt õõnsaks, sest olin mures, kuidas tulla järsust laskumisest mööda libedat, savist ja märga muru alla nii, et pikali ei käiks. Õnneks ma pikali ei käinud, aga oleks jalas olnud libedama tallaga jalanõud, siis oleks see juhtunud. Vähemalt ühte tüdrukut ma ka nägin pikali käimas. Nii et tema sai meist kõige suurema elamuse.

Linnatuur oli hästi pikk ja see jalutuskäik väsitas lõpuks täitsa ära. Tagasi oma baasis, anti teed ja kommi-küpsist. Juba varsti tuli aga aeg edasi liikuda ja võtsime jalad selga. Natuke jama oli see, et ega meie grupijuht öelnud, et nüüd liigume kohta x vaatama asju y ja z. Ta hakkas ees lihtsalt minema ja meie põrutasime sabas. Käisime mööda ainult Narvale omastest paadikuuridest, mis olid üksteise kõrval reas, nagu me muudes linnades oleme harjunud nägema garaažibokse. Pikad rodud, kümned kuurikesed üksteise kõrval. Aga nende rodude vahel ei olnud mitte asfalt, vaid vesi. Selle järgi nimetatakse seda vist Narva Veneetsiaks. Kahjuks ei õnnestunud seal ühtegi pilti teha, sest nüüd oli tempo läinud veelgi kiiremaks ja mulle ei meeldi maha jääda.

vesi

Vesi tuleb otse ukse alla või aiamaa äärde. Suvel hea ujumas käia!

Sealt edasi viidi meid Narva venelaste suvilarajooni. Ma tõesõna ei usu, et ühelgi eestlasel seal suvila on. Sest eestlane armastab privaatsust ja puhtust, korda. Reeglina. Seal suvilarajoonis ei olnud väga kumbagi. Muidugi leidus puhtamaid krunte, kus oli kõik rohitud, riisutud ja kõpitsetud, aga samas leidus ka kolahunnikuid, autoromusid, kipakaid kasvuhooneid ja igas mastis suvilahooneid, igaüks isevärki.

maja

Uhke ju!

Värvikasutus oli mitmete majade puhul julge. Kärtsroosa, kriipivalt helesinine, kiiskavalt kollane… Sellised meenuvad kohe, aga neid oli veel. Krundid olid kõik üksteisel seljas. Tõsiselt väiksed olid need krundid enamasti. Oeh. No seda on raske kirjeldada, seda peab ise nägema 🙂 Nii et kindlasti oli elamus seal ringi jalutada. Kuigi pildistamiseks eriti mahti polnud, sest tempo!!

pilt

Kui Vasja ei saa plamisaare juurde minna, tuleb palmisaar Vasja juurde. Palmid on tehtud plastpudelitest. Taaskasutus!

Kell pool neli pidi meid peale võtma buss, et viia helesinise laguuni juurde. Pidi olema seal üks selline veekogu, mis sarnaneb natuke Rummu karjääriga. Helesinine ja ilus. Meie olime kokkulepitud kohas paar-kolm minutit pärast õiget aega, aga mida polnud, oli buss. Mingil põhjusel oli ekskursioonikava omadega pekki läinud ja buss asus laguuni juurest alles teele, et ära viia eelmine grupp. Jäime siis seda bussi ootama, et see meie grupile järele tuleks. Aga külm hakkas. Ja hämardus ka. Üheskoos võeti vastu otsus, et meie grupp laguuni juurde ei lähegi, sest pimedas ei oleks helesinist elamust nagunii kätte saanud. Ja nii me hakkasime üldsegi jala vantsima, sest nii oli soojem. Bussi oodates külmunuks me seal lõpuks kringliteks. Mis siis, et selleks hetkeks oli kõnnitud juba üle 17 km ja kõik olid väsinud.

Mingil hetkel korjaski meid buss peale ja saime tagasi oma baasi, kus meid ootas supp ja pirkukas. Supp kindlasti elamust ei pakkunud, sest oli täitsa maitsetu lurr. Aga kõhtu täitis veidi küll.

Nüüd olid kõik võrdlemisi väsinud ja meie sealhulgas. Kobisime autosse ja alustasime sõitu koju. Sest Tallinnasse tagasi oli ju veel üle 200 km sõitu.

Kokkuvõttes oli vääääga tore. Oleks teatud osas saanud paremini korraldada, aga raha tagasi küsima ei lähe 😀 Üldjoontes olen väga rahul ja kindlasti tahaks tulevikuski sarnastele retkedele minna.

Ainult et täna annavad mul põlved tunda. Minu põlved ei ole mõeldud 20 km läbimiseks. Päris valus on kohe täna. Aga ma tean, et see valu möödub mõne päevaga.

Lisaks pakkus mulle sel nädalavahetusel elamuse Sarapuu kirbukas. Nimelt viisin sõbranna mahitusel sinna asju müüki. Olen väga põnevil, et kas keegi ka midagi minult ostab!! Viisin sinna ainult normaalseid asju, mitte üldse prügikastikaupa mõttega, et äkki keegi tahab 1 euro eest. Nii et kui keegi satub sinna järgmise 2 nädala jooksul minema, siis palun külastage ka boksi nr 107 🙂 1/3 asju on seal minu omad.

8 kommentaari

  1. Matilde

    Kreenholm muide. Kahe ee-ga.

    • Vot sellele üldse ei mõelnud, saab parandatud 🙂 Tänan.

  2. ritsik

    Nii lahe retk! Küll oleks tahtnud pilte näha. Teinekord pane see matkajate pisike kaamera mütsi külge 😊. Kas neid elamusmatkasid tehakse ainult Narvas?

    • Okei, ma panin mõne vähem udusema pildi ka sinu jaoks 🙂

      Aga retki teevad nad igal aastal erinevatesse Eestimaa paikadesse. Tuleva aasta kava ei ole veel üleval, aga pidi varsti tulema. http://www.elamusretked.ee
      Ise kavatsen silma peal hoida, et järgmisel aastal nendega jälle kuhugi minna.

  3. Xavi

    Ma käisin mingi kuu aega tagasi Laulasmaa elamusretkel. Samad korraldajad. Kõndimise tempo oli tol retkel ka väga kiire. See täis saavate kohtade jutt peab paika mingis mõttes: tol üritusel oli neli gruppi, igasse gruppi mahtus 50 inimest ja start oli eraldi päevadel ja kellaaegadel. Kõik ei saanud sinna gruppi, kuhu nad tahtsid end alguses regada.

    • Ju nad on lihtsalt nii megapopulaarsed ja siis saabki 200 üsna lihtsa vaevaga täis. Ma ei osanud seda oodata, sest polnud ise sellest ettevõtmisest midagi kuulnud. Aga kes korra käib, see ilmselt läheb jälle, sest ma ühe pühapäeva meeldivamalt sisustamist ei oskagi ette kujutada 🙂

  4. Kreenholmist on muidu film ka, sellest mis sai, kui Kreenholm kinni pandi – Varesesaare venelased.

    • Jep, sellest oli juttu ka natuke. Ma pole näinud, aga oleks põnev näha küll.

Kommi

