Lennujaamas kirjutatud

Praegust olen lennujaamas ja vaatan karjuvaid inimesi. Türklased, kes tahtsid Bukaresti sõita, ei suutnud õigeks ajaks boardingule tulla ja jäid bussist maha. Nüüd nad karjuvad ja teistel on lõbus. Üks eestlanna just avaldas arvamust, et maru põnev on ja keegi võiks tõlkida.

Teiste õnnetuse üle ei ole ilus naerda. Tuleb hoolikas olla ja õigel ajal õigetes kohtades olla. Ma näiteks tulin ka kröömike liiga vara, aga vähemalt ei jää maha. Ma loodan.

Ma seekord lendasin esimest korda Turkish Airlinesiga ja olen tõesti väga rahul. Tallinna lennul oli kuidagi eriti kuninglik olla. Lahedalt ruumi, uus ja ilus lennuk ja söök, mis kõlbas süüa. Mis sa veel tahad? (No okei, netti ehk vaid). Sellistel hetkedel ma mõtlen, et äkki on tõesti mõtet natuke rohkem maksta ja lennata mõnusalt, mitte läbi Riia kuidagi Ryanairiga kolistades. Ma mõtlen toda asja veel!

Muidu Turkishiga lennates on see, et kui lendude vahele jääb üle 10 tunni, saab tasuta hotelli. Mul oli Maltalt tulles kaks varianti. Võtta hommikune lend või võtta hilisem. Mõtlesin, et kui lendu Tallinnasse nagunii enne hommikut ei lähe, siis pole vahet ja saab ööbimise mõlemal juhul. Eriti kui bronnides oli voodi märk. Aga nii see ei ole.

Kui tuled varasemaga, siis tutkit, Vasja. Kõige nõmedam on asja juures see, et me oleme ühe sisuturundusliku loo just selle Turkish Airlinesi ööbimise teemal kirjutanud. Peaksin teemaga väga kodus olema. Natuke nagu kartsin, et nii võib minna, aga ega üle ka ju jumala eest ei saa kontrollida. Kes see viitsib!

Okei, õnneks ei ole tegemist mingi väga kalli maailmanurgaga, kus ööbimise eest tuleks röögatuid summasid maksta. 45.50 USD oli 4 tärni hotell. Tehtav ju. Ikka parem, kui lennujaamas kügeleda. Ma tegelikult oleks tahtnud Istanbuli ka natuke näha, aga väljas oli veel hullem ilm kui Maltal 😀 Vihma sadas ja külm oli. Ei hakanudki kuhugi minema, olin toas soojas.

Hommikul läks esimene tasuta lennujaama transfeer natuke liiga hilja. Mulle tundus turvalisem taksoga tulla, et mitte sattuda siin ise üheks röökuriks. Kas mul kohalikku raha oli? Ei olnud. Kas hotellis sularahaautomaat oli? Ei olnud. Kas Türgis selliseid taksosid ka on, kus kaardiga maksta saab? Ei ole. Olin juba veits paanikas.

Aga siis pakkus hotelli receptionist, et ta vahetab mu 20-eurose kaheks kümneliseks ja maksan taksojuhile kümpa. Ütlen ausalt, et kõlas veits krõbedalt. Isegi Tallinnas ei lähe mul nii suurt summat, kui lennujaama sõidan. Mis sa teed, ikka pead maksma. Mõtlesin, et näed, tehtigi ära mulle üks türklane.

Taksojuht oli väga üllatunud, kui kuulis, et ma soovin 10 euroga lennujaama saada. Küsis kaks korda üle, et kas tõesti 10 eurot või. Nojah, mul polnud valikut. Ajasime natuke juttu ja ta küsis, kust ma pärit olen ja värki. Kui ma kohale olin toodud ja 10 eurot üle andnud, siis tal hakkas südametunnistus valutama ja ta ütles, et 10 on liiga palju siiski ja andis mulle veits Türgi raha tagasi. No mis sa kostad! Ei tehtudki türklast. Väga ilus temast. Ma veel mõtlesin, et oleks ma vaevunud Maltalt välja lennates ka end ära meikima ja ilus olema, siis oleksin kindlasti hotelli ka veel tasuta saanud 😀 Aga mis siin enam taga nutta.

Midagi lennujaamast ma osta ei tahtnudki selle Türgi raha eest. Las jääb rahakotti Maroko raha ja naelsterlingite sekka oma aega ootama. Ma olen kindel, et satun veel Maltale minnes siit kandist läbi sõitma.

Põhiteemaks uuel nädalal on korteriga seonduv. Lähen homme end siis omanikeringist välja vormistama. Mis tähendab, et kodu otsimine on täistuuridel. Ei ole lihtne see asi, sest igaüks tahab oma hurtsiku eest ebaõiglast hinda. Ei ole peale sattunud ühelegi õiglasele diilile. Minu käsi ei tõuse üle ka maksma. Ma olen selline kade. Ei taha, et keegi minu häda arvelt rikastuks. Enne istun ilma, kui hakkan kellelegi ajuvabasid summasid maksma. Keskmiselt tundub, et ca 4000 euroga soovitakse kotti pähe tõmmata. Suur raha siiski, et lihtsalt niisama alla anda ja välja köhida.

Ma ei tahaks ka sinna Aurora parki kolida. Tundub kuidagi nii kaugel tsivilisatsioonist. Mul on Õismäega null suhet. Liiga suured majad on need ka. Ma ei taha ju liiga palju inimesi ja pelgan lärmi. Arvata on, et kui sul on sada või rohkem naabrit, läheb mingil hetkel lärmiks. Ükskõik kui korralikud inimesed nad siis ka on.

Vaatasin siis juba vahepeal ka hea asukohaga kortereid. Igaühel ikka mingi puudus. Kas on korter maa all (keldrikorrus) või ei ole kööki. Parkimiskohta polnud kummalgi. Kuradima häda ikka. Samas peaaegu 100 000 eurot maksta mingi sellise kodu eest, kus ei ole hea olla, tundub viimane lollus. Oma arust ei ole nüüd ka NIIIIIIIIII väike eelarve, et peaks erilise pommiauguga leppima. Reaalsus näitab, et olen siiski rott mis rott.

Ah, ma ei kaota usku. Ma tean, et õigel hetkel tuleb minu võimalus ja ilmutab ennast. Ma loodan, et see tuleb….no näiteks homme.

4 kommentaari

1. Helen

Lennujaamadest ja türklastest ei tea midagi, aga suurem korteriotsing sai just endal läbi tehtud. Eesmärk oli 110 000 ja 3 tuba. Esialgu välistasime paneelmajad, vanad majad, liftita majad jne. Lõpuks ostsime liftita vanasse paneelmajja 3-toalise remonti vajava korteri, küll 30 000 eurot soodsamalt, aga mitte just see aasta alguses sätitud eesmärk. Noorte inimestena otsustasime, et alustame algusest ja ostame paneelmaja, teeme remondi (enne sissekolimist sai remondifirma abil vannituba ja köök kapitaalremondi), elame ja mingi aja pärast vaatame edasi.

Kui tutikat korterit osta pole soovi, siis tegelikult need 4000 eurot liiga kallid hinnad on läbiräägitavad. Sisuliselt kõik kinnisvarad, mida vaatamas käisime, olid valmis hinnas suuremal ja väiksemal määral alla tulema. Meie paneelmaja korterist saime alla 2000 eurot, omanik viis diivani ja külmkapi kaasa, aga kuna meil oli kapitaalremont nagunii plaanitud, siis ei olnud sellest midagi.

Enne korteri ostmist elasime 2017 ehitatud maja üürikorteris. Muidu oli kõik tore, aga väide, et uues majas on elu odavam ei pidanud selle maja puhul üldse paika, kahetoealise 40 m2 korteri kommunaalid olid u 120 eurot kuus, võrdluseks praegune kolmetoaline 60 m2 korteri kommunaalid u 150 eurot. Võta sisi kinni nendest energiaklassidest 🙂

• Ma elan praegu 2004. a ehitatud majas (48.5 ruutu) ja kommunaalid kõige külmemal ajal 130 €. Suvel u 80 €. Uutel majadel on kõiksugu lisakulusid, mida paljudes vanades majades pole. Liftihooldused ja parkla hooldused ja mis kõik veel. Samas on vanades majades sageli remondifondi maksed päris suured. Nii et kõik oleneb majast.

Minu jaoks on üks olulisimaid asju parkimiskoht. Mis välistab juba kõik paneelmajad, sest seal pargib see, kes esimesena koju jõuab ja ülejäänud vaadaku ise, kuidas saavad. See oli lihtsalt nii rõlge värk, et ma enam seda kogeda ei suudaks. Ei tahaks, õigemini.

Üksiku naisterahvana suurt remonti ma vast ette võtma ei hakkaks. Seinad suudan muidugi ise värvida küll 😛

• Helen

Meil selle parklamajandusega on siiamaani vedanud, majas on 30 korterit, kõrval suur 90 korteriga paneelikas, aga kuidagi on vaikimisi vist reegel tekkinud, et meie maja ette ei pargita ja nii on u 17.30 majaesine peaaegu tühi ja isegi 19-20 ajal jõudes leidub see 1-2 kohta alati. Võib-olla on meil ka õnne olnud. Muidugi 2017 ehitatud maja maa-aluse parklaga ei anna võrreldagi, kus talve jooksul kordagi hommikul lund auto pealt ei pidanud puhastama.

Eks me oleme koos kaaslasega ka natukene siidinäpud – seina värvimise ja tapeedi panekuga saaks hakkama, aga et seinad enne sirgeks saada, selle jaoks ei ole oskusi ja ausaltöeldes ka viitsimist. Väga mugav oli ehitusmeestele ainult plaadid tuua, poes meelepärase värvi toonist pilti teha ja kõik.

• Sama siin – seinte sirgeks ajamine oleks liig, mis liig. Ja mul endal ka praegu parkimine katuse all, lund ja jääd kraapima ei pea. Liiga ära hellitatud.