Lollid küsimused

Ütlevad küll, et pole olemas lolle küsimusi, on lollid vastused. Aga mina küll ärritun, kui suisa lollusi küsitakse.

Tänagi!

Nägin meiliboksis Bolti kirja. Olen nende rahulolev klient ja klõpsasin kirja lahti. Olgu siiski mainitud, et teemarida oli minu jaoks alandav. See sedastas: Võida 6 € Bolt krediiti. Ma võin kohe ära öelda, et ükskõik, mida te minult ka ei tahaks, siis 6 euro pärast ma seda kindlasti tegema ei hakka. Kui mul selle asja tegemiseks sisemist soovi pole. 6 euroga kedagi motiveerima? Ja mitte isegi, et näe, tee, me anname sulle 6 eurot, vaid et tee ja äkki võidad loosis 6 eurot… Teate, see on üks maailma kõige rumalamaid asju vist. Ma saaks sellest veidike paremini aru, kui nad loosiks 6 eurot välja näiteks 100-le tegijale, siis okei, kulu on märkimisväärne ja võiduvõimalus on ka olemas. Aga nemad loosivad viiele inimesele välja. VIIELE! Milleks inimesi mõnitama hakata? Ma ei ole nii halb klient, et mind näkku peaks mõnitama. Et hüppa ja karga 6 euro eest? Kelleks te mind peate?

Edasi. Mida siis teha tuli? Nimelt tahtsid nad, et ma vastaksin küsitlusele. Lojaalse kliendina ei ole mul muideks mitte midagi selle vastu, et võtta 3 minutit ja küsitlusele vastata. Sest Bolt soovib turule tulla toidukulleri teenusega. Ehk et oleks olnud väga palju paremaid mooduseid, kuidas mind vastama motiveerida. Näiteks et ma saan osaleda uue teenuse disainimises. Või et minusuguste vastustest sõltub uus teenus vms. Ehk et ära mõnita inimest päise päeva ajal, vaid motiveeri teda vastupidiselt – las ta tunneb end tähtsalt. Las ta tunneb, et temast sõltub midagi, et tema arvamus läheb korda… Aga ei. Selle asemel peetakse mind imbetsilliks, kes viieeurose peale leili läheb ja käised üles käärib.

Eniveis. Küsimustik siis. Küsimused laias laastus tavalised. Aga ühe küsimuse vastuste variantide osas kratsisin küll mõtlikult kukalt. Küsimus oli, et mis põhjusel sa äpist toitu tellid. Variant 1 oli, et mul pole aega, et minna välja või teha süüa. Noh, sõnastus on ikka väga niru. Mismõttes minna välja? Nagu õue, et süüa osta poest? Või välja nagu välja sööma? Hea küll, see oli vastus, millele ma mööndustega jaatavalt sain vastata.

Teine variant: Tunnen, et ei raatsi süüa teha. Eeh….mida? Mis on raatsimisel söögi tegemisega pistmist? Et ma ei raatsi poest süüa osta, aga siis äpist tellida raatsin? Või on silmas peetud aega? Et kodus kokkamine võtab aega, aga mul on iga minut arvel ja ma ei raatsi neid minuteid kulutada? Või on siin mingi filoloog üritanud leiutada sünonüümi sõnale “viitsima”? Sest just viitsimine oli vastus, mida ma nimistust otsisin. Ma sageli lihtsalt ei viitsi süüa teha ja sellepärast tellin Woldist. Antud vastust ma anda ei saanud, sest puudus ka lahtise vastuse lahter.

Aga kõige hullema nalja tegi Bolt küsimusega, kas ma oleksin valmis eriti meeldivale kullerile jootraha jätma 😀

Mille eest, kallis Bolt? 😀 Selle eest, et ta tuli lihtsalt oma tööd tegema? Milles see “eriti meeldiv teenus” seisneb, tahaks teada. Kas selles, et ta keerutas seda rooli oma peos kuidagi eriti sujuvalt? Sest mina seda nagunii ei näe. Või ta rattakett on erilise hoolega ära õlitatud? Või suutis ta toidukoti mulle ulatada eriti silmapaistva graatsilisusega? Või peaks tänapäeval juba selle eest premeerima, kui viisakalt teretatakse? Või peaksin temaga mingi tunnike vestlema, et selgeks teha, kui meeldiv ta on ja siis selle alusel raha viskama? Mille eest ma maksan jootraha inimesele, kellega ma puutun kokku 5 sekundiks? Ma nagunii maksan juba toidu transpordi eest, mille hea pärast ma peaks tahtma veel lihtsalt peale maksta?

Vot sellised lollid küsimused vihastavad mind. Nii lolle küsimusi ei ole mõtet üldse küsidagi. Sama hästi võiks ma ka endale sildi kaela riputada, et kui sa leiad, et ma olen meeldiv inimene, siis anna mulle raha.

Kindlasti pole kullerile jootraha andmine võrreldav näiteks ettekandjaga kohvikus. Tema teenuse kvaliteeti saan ma tõesti vähemalt pooletunnise külastuse vältel hinnata ja kui ta on väga hea võõrustaja, siis mul ei ole kaugeltki kahju talle jootraha jätta. Aga teenusepakkujatele, kellega ma puutun kokku 5 sekundiks, ei ole mul mitte kunagi plaanis mingisugust jootraha jätta ja mulle tundub väga imelik, et keegi üldse sellise jama peale on võimeline tulemagi. Absurd!

6 kommentaari

  1. Tuleb kuller, teretab-naeratab, ütleb paar sõna, annad raha, ütled, et tagasi pole vaja, saab ca 5% jotsi. Ja kõik. Ju firma tahab teada, milline osa tellijatest seda teeks, et selle põhjal natuke arvutada. Küllap nad muidugi teavad ka, et meil on inimesed selle tipi andmise osas…kuidas öeldagi… mitte just nagu USA-s

    • Meie inimesed annavad hea meelega tippi, aga ainult siis, kui see mõistlik tundub. USAs on kultuur teistsugune ja jootraha puhul kehtivad täiesti teised reeglid, nii et võrdlemine poleks nagunii kohane.

      Välismaal on sageli nii, et toitu kaasa ostes on see odavam kui restoranis süües, transport on ka tasuta ja siis oodatakse, et kullerile natuke jotsi viskad. Eestis saadakse asjast täiesti omamoodi aru. Kõigepealt on take awayd ostes toit kas sama hinnaga või kallimgi (maksad topsiku eest või on lihtsalt äpi hinnakirjas suuremad hinnad), transa eest maksad ka loomulikult ja siis vaadatakse veel suurte silmadega otsa, et viska tippi… Tule jumal appi.

      • “Meie inimesed annavad hea meelega tippi, aga ainult siis, kui see mõistlik tundub.”
        Nojah. Kuna Tallinnas eriti, Tartus ja Pärnus ehk pisut harvem, on ettekandjateks sageli üliõpilased, siis ma reeglina annan tippi ca 10%. Täiesti harjumuspäraselt.
        Euroopas on mitmes riigis mõningane segadus, sest kui arvele on vastav teenindaja protsent juba lisatud, ei ole alati selge, mida klient peaks tegema. Võimalusel võiks teha nii, et mõlemal poolel oleks meeldiv. Ma muidugi kullerite silmi pole näinud… kuller-killer, kes neid teab.

  2. roosi

    Need kõik äpid on ju kaartidega seotud. Sa ei saagi ilmselt sularahas maksta neile. Kui peaksin sularaha järele minema veel, siis võiks sama hästi ise süüa tuua kah.

    • Jah, kui peaks veel sularahas maksma, poleks asjal üldse mingit mõtet. Aga tänapäeval saab läbi äpi jotsi ka jätta. Näiteks Uberis on see võimalus.

      Bolt tehku kõigepealt enda muud teenused korda ja siis hakaku uusi arendama. Näiteks taksoäpis vahepeatuse sisestamise, mitme auto tellimise ja juhile jootraha jätmise võimalust nende äpis ei ole. Isegi palju kirutud Yandex pakub seda kõike.

    • yxkb

      Ei ole kõik seotud kaardiga. Boltil on ka võimalus, et valid sularaha ja maksad sulas.

Kommi

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: