Odavalt reisile

Me ei plaaninud sel suvel üldse kuhugi reisile minna. Kuna septembris on meid ootamas pikem ja põnevam matkareis Alpides ning mais ju alles käisime ka Saksamaal, siis tundus, et ei ole nii oluline. Aga reaalsus on see, et nii raske on mitte minna.

Eks ma siis olen vahepeal kasutanud taktikat, mis mul reisimise isu kõige paremini ära võtab. Selleks on pakettreiside brausimine. Valikuid on nii palju ja hinnad selle kohta, mida pakutakse, nii kõrged, et kaob igasugune soov kuhugi minna. Sest kui parasjagu pole tegemist kombinaathotelliga, kus on üle 300 toa, siis on seal lausa üle 500 toa. Kindlasti on ka laste mänguväljak ja veepark õue peal (kilkamine ja karjumine garanteeritud) ja siis käi seal hommiku- ja õhtusöögil, kandik käes, pikas järjekorras kulbiga sööta taldrikule tõstmas. Ma ilmselt näen seda kõike palju mustemates toonides kui see tegelikult on, aga millegipärast see pakettreisimine mulle just sellisena kangastub.

Jaaninädalavahetusel olime maal ja ilmad olid imelised. Kuumad lausa. Isegi nii kuumad, et mul tekkis peas unistus, et tahaks ujuma! Kui muidu võiks selle ju realiseerida ka kusagil järve ääres või mererannas, siis minu peas vasardas: Vahemeri. Ma süüdistan selles Maed, kui päris aus olla. Olin just lõpetanud tema raamatu “Minu Lõunamaa” ja kuna viimane peatükk selles rääkis Kreekast, siis ma ei saanud enam Vahemere sundmõttest lahti. Tänks, Mae!

Aga vaatame siis mingeid reise, mis kestavad ainult 3-4 päeva, hakkasime mõtlema. Sest ka selliseid ju tehakse. Et kui pole aega laialt käes, aga tahaks korraks ära käia. Nii ma siis hakkasingi lappama jälle neid pagana pakettreise, et äkki saab lihtsa lahenduse. Tulemuseks oli see, et minu soovidele vastava ja kuupäevaliselt sobiva 3 ööbimisega pakettreisi maksumus tulnuks umbes 1500+ eurot. Mis tundus nagu palju, arvestades, et selle eest ei saa otseselt luksust. Lõpuks jõudsime arusaamale, et on vaja minna ikkagi nädalasele reisile, sest hinnavahe lühema alternatiiviga puudub. Sai siis uuritud neid viimase hetke pakkumisi. Kui Soomest startides leidus nädalasi viimase hetke pakkumisi ka alla 300 euro eest nägu, siis Eestis kindlasti mitte. Ja ma ei tea, aga ma ei suudaks nagunii osta reisi, mis on pakutud valikutest kõige odavam. Mulle kohe tulevad silme ette eilsest jäänud kurgi- ja tomativiilud ja sültjas erkroosa keeduvorst hommikusöögilaual. Nii et jälle oli häda.

Aga siis meenus mulle eelmise aasta suvi, kui sõbrad kutsusid endaga Korfule ja me seda isegi kaalusime. Vaatasin toona Novatoursi lehelt tšarterlende, mis olid ülihea hinnaga. Otsustasin seegi kord pilgu peale visata ja palun väga – Kreetale pakuti juuli alguses lende 318 euro eest (kahele), Korfule saanuks veel 100 eurot odavamaltki.

Muidugi tuli vaadata ka majutuseasja. Booking lahti ja hotelle sortima. Minu esimene lüke on kohe filtrites määrata hinnang 9+. Alles siis hakkan vaatama, mis variandid on. Ja kujutad pilti, äkki lõi ette ühe väikse ja kergelt maavillase, aga jube hea hinnangu ja mulle sobivate parameetritega majutuse, mille 6 öö hinnaks tuli alla 300 euro. Hindajaid oli üle 100, seega ei tulnud päris tühja koha pealt see hinnang. Tube kokku seal üldse vist viis. Asub kusagil maailma otsas, keset eimidagit. Mereranda on 2 minutit jalutamist. Tuba hästi lihtne, aga pidi olema puhas ja konditsioneeriga. Vaikust pidi seal kandis olema. Ja koos majutusega peavad omanikud ka tavernat, kus pidid olema fantastilised toidud. Ehk et süüa ei pea ka veel ise tegema. Mina olin täiesti müüdud. Erkit pidin veel töötlema miski poolteist päeva, aga see õnnestus lõpuks 😀

Nii et me varsti läheme Kreetale!

Nüüd ma ootangi hirmus suure põnevusega reisi, mis on ODAV! Ma olen alati hirmsasti kartnud, et kui on väga odav, siis on kindlasti ka väga halb. Lähen igatahes avatud meelega ja kindlasti võtan pärast asja ka kokku. Katarina mainis ükskord, et talle meeldib, kui inimesed räägivad konkreetsete numbritega ja ma seekord plaaningi konkreetselt numbrites asja kokku võtta.

Ahjaa, üks põhjus reis lukku lüüa oli veel. Nimelt ma olen juba pikemat aega maadelnud nahalööbega. Pool aastat. See viis mind eile ka nahaarsti juurde. Ja teate, mis! Nahaarst küsis, kas ma päevitan. kui vastasin, et ei, siis tegi väga imestunud nägu ja ütles, et peab päevitama, sest see on väga kasulik. Ka päikesekreeme ei lubanud ta mul kasutada. “Miks peaks? Aastasadu on inimesed päikese käes olnud. See on kreemiärikate vandenõu,” selgitas ta mulle. Minu väite peale, et päike pidi ju nahavähki soodustama, kinnitas ta, et see on ammu ümber lükatud. Ei mingit vähki. Eeeh??

Mitte et see arst nüüd ülearu usaldust oleks tekitanud. Ta oli minuga väga ebaviisakas ja kärkiv. Kui ma sisse tulin, ei vaadanud ta otsagi, vaid põrutas: “Mis nahaprobleem on?” Mina siis selgitama, et mul on mingi allergia ja… “Mis nahaPROBLEEM on?? Allergia on diagnoos,” katkestas ta mu hala kiirelt. Ma olin juba siis valmis kabinetist välja jooksma. Aga kärkisin vastu siis, et mina ei tea, mis on diagnoos ja mis ei ole, ma ei ole nende detailidega kursis. Siis ta tõmbas tagasi veidi ja sai aru, et oma meditsiiniliste nüanssidega mul seljas sõita ei ole lihtsalt mõtet, ma pole meedik. Igatahes ei selgitanud ta mulle mitte midagi, et mis mul siis viga on ja mismoodi seda kõike ravida. Kirjutas lihtsalt välja kaks ravimit, lasi assistendil need nimetused mulle paberile printida ja saatis mu uksest välja sõnadega: “Võtke rohte nagu siin kirjas ja päevitage võimalikult palju.”

Nii et päikesereis on põhimõtteliselt mulle arsti poolt välja kirjutatud 😀

19 kommentaari

  1. Mul on paketireiside osas sama tunne. Ja odavate. Snoob, mis muud :-).

    Liked by 1 person

    • Ma olen mõnel elu jooksul käinud ja siis on olnud ikkagi sedamoodi nagu praegugi tunne on. Isegi 5 tärni ei päästa. Aga iga mõne aasta tagant tuleb selline tobe tunne, et äkki peaks jälle uue võimaluse andma. Õnneks see läheb üle 😀 samas tšarterlennu eeliseid ma siiski ära ei põlga. Kaugele otse kohale. Kui veel hea hinnaga saab, siis super ju.

      Liked by 1 person

  2. Ma arvan, et olen käinud aastal 2003 Gran Canarial paketikaga, aga siis ei osanud veel eriti midagi tahta ja tegelt tahtsime sõbrannaga kesest talve ainult sooja ja päikest ja tantsu ja tralli. Ja seda saime ka :-). Praegu veeretan plaanikest, et teeks koos lastega novembris luksusliku reisi Casablancasse. Frankfurtist saab 300-500 eurtsi eest äriklassis edasi-tagasi pileti (ma ei uskunud oma kõrvu, kui kolleegid rääkisid). Siis võtaks mererannal luksusliku hotelli ja tutvuks kohaliku kultuuriga. Ma pole kunagi Aafrika mandril käinud (see oleks pehme algus) ja poeg rääkis, et Saksamaa räpiskeenel on palju Maroko päritolu tüüpe, mis talle huvi pakuvad. Mina tahaks Casablanca filmi jälgedes käia. Ja tütrel ei jää muud üle, kui meie sabas jõlkuda :-).

    Meeldib

  3. Issand, see on küll äge. Ma kujutan väga hästi ette, kuidas me tütrega seal printsessidena pehmetel asemetel lebame ja poeg, saksa noor roheline, luksust ja pillamist kritiseerib :-). Aga küll ta tuleb. Mina tahan hirmsasti minna just sellepärast, et ma pole enne käinud sealkandis pluss ülaltoodud põhjustel ja Maroko on mugavalt prantsuskleelne.

    Liked by 1 person

    • Ah no muidugi, prantsuskeelne! Sulle on see ju puha kodune. Aga pange vaim valmis, et seal hakkavad hirmsasti ligi tikkuma. Ma ei saanud lennujaamastki välja, kui juba üks oli küljes nagu puuk (mis siis, et ma reisisin koos meestega) ja vuristas juba meiliaadressi ette, et kindlasti ma kirjutagu talle 😀

      Liked by 1 person

      • Vaene poeg :-)! Tal tuleb oma pisikesest ilusat täieverelist tibist õest horde eemal hoida oma 1.96 pikkusega. Ja siis veel mina ka … äkki mõtleb ümber …

        Liked by 1 person

  4. See päevitamisejutt on küll huvitav. Mul tekib nt päikesest allergia ( ptüi, see on ju diagnoos :)) st lööve. Jään huviga ootama tulemusi ( ja siis koos kritiseerime, eks :))

    Kreetast mul on mehh mälestused ( võid soovi korral mu blogist otsida, aga sellest on aega mädas) aga ootan huviga. Ja olen juba ette väga kade. Mul on hädasti puhkust vaja, aga enne sügist ei paista mitte kusagilt…:(

    Pakettreisidel olen ma küll käinud ja üldse ei põlga. Sõltub ju eesmärgist. Tšarterit sa jub aise mainisid. Tranfeer on teine pluss, eriti kui olla kusagil mitteeuroopas. Väga head eestikeels giidiga ekskursioonid- mis on ka omal käel tehtavad, aga on kohti, kuhu nt 1-2 inimest ei pääse, või on siis väga keeruline.
    Lapsega on eriti hea- seal on üldjuhul meelelahutus ja meele lahutajad nn hinna sees.
    Minu jaoks on oluline ka HS hinnas, sest puhkus, kus peab mõtlema ” mida me täna sööme”, ei ole puhkus. Ja hotelli puhul ju sõltub. Olen olnud nii väga heas suures ja väga heas väikeses ja vastupidi.

    Meeldib

    • Lähen otsin kindlasti üles su muljed. Meil endil seekord otseselt siukest plaani ei ole, et sõidaks kõik kohad läbi ja käiks ekskursioonitamas. Mina tahaks lihtsalt päikest ja ujumist. Ma ei ole seda niiiiiiii ammu saanud. Alati on reisil mingi ringi käimine ja ekskursioonitamine. Nüüd tahaks lihtsalt lesida (ja muidugi vajalikud tööasjad ka ära teha, näiteks hommikupoolikul). Mingid matkakesed on muidugi nii ehk naa kohustuslikud 🙂

      Ma olen ka võtnud ekskursioone paketikatel, aga hetkel ei meenu, et ükski neist eestikeelne oleks olnud. Alati saab kohapealt ka kõik ekskursioonid tellida, aga siis peab inglise keelega arvestama, seda küll. Kes kindlasti emakeeles eelistab, selle jaoks on eestikeelse giidiga ekskursioonid vältimatult vajalikud. Mu arust on nad alati veidi kallimad olnud kui tänavalt ise ostetud, sellepärast ei ole võtnud.

      Hommikusöögi osas mul tekivad alati kahetised tunded. Ühest küljest on tõesti mugav, et rikkalik laud on kellegi teise poolt valmis pandud. Ei pea hakkama hommikul mõtlema, et kuhu kohvikusse siis nüüd ja kas seal üldse kohti on. Äkki on seal ka veel kehv toit ja kallis? Teisalt hotelli hommikusöögiajad on mu jaoks kohati kammitsevad. Peab sööma kell see ja too, hiljem enam ei saa. See tähendab minu jaoks, et ma pean kella tirisema panema, et ärgata ajaks, mil veel hommikusöögile jõuab. Aga see ju ka pole päris see õige puhkus. Hirmus suure unevajadusega olen 😀

      Ise hommikusööki teha pole mulle reaalsuses üldse vastumeelne. Hotellitoas seda ei saa, aga kui on korter, siis saab ja me oleme seda võimalust ka usinasti kasutanud. Ise otsustad, mis kell sööd. Ei pea selleks äratust panema ega poolkohustuslikus korras ära sööma. Tenerifel ma nautisin seda sajaga. Aga muidugi kaasneb ise kokkamisega vajadus poes käia. Kui rendiautot pole, siis on see mõnikord raskendatud. Kui pood asub kaugel, hakka siis mune ja piima ja mahla ja muud käe otsas korterisse vinnama… Maru tüütu. Aga kui pood on sealsamas või on auto kasutada, siis ise hommikusöögi tegemine on mulle isiklikult isegi parem variant.

      Liked by 1 person

      • Aga nüüd Kreetal võtame kindlasti ka hommikusöögi majutusest. Kuna ma plaanin veidi tööd teha ja nagunii peab vara ärkama, siis pole õnneks õigeks ajaks lauda jõudmine probleem 😛

        Liked by 1 person

  5. Anonüümne

    Mul on näol akne ja päike tõesti aitab, arst on samuti (hästi vaikselt, pea poolsosistades) soovitanud suvel päikest võtta ja talvisel perioodil veidi solaariumis käia… no kindlasti mitte iga päev ja isegi mitte iga nädal, aga nii kord kuus talvel tõesti käin, sest aitab.

    Seda juttu, et seost (UV-kiirguse ja nahavähi vahel) ei ole, ma ei usu, selle kohta on väga palju teadustöid tehtud ja olen töö tõttu neid ka omajagu lugenud. Aga kindlasti on oluline jälgida UV-kiirguse koguseid, st päevitada/päikese käes viibida siiski mõõdukalt ja ajal, kui UV-indeks ei ole laes.

    Meeldib

    • Mhmh, mulle ka üks teine arst just sellesama lööbe pärast, millega nahaarstigi juures käisin, ütles, et natuke päikest lasta on okei ja hea. Ja seda ma täiesti usun ka. Aga et võtta päikest nii palju kui võimalik ja päiksekreemi üldse mitte kasutada – see on mu jaoks liiga ekstreem. Kardan siiski nahavähki ja tegelikult nahk põleb ilma kreemita ka väga kiiresti ära, nii et valus on.

      Meeldib

  6. Anonüümne

    Pakettreis on igati ok just tänu lennupiletitele, aga hotelli osas – valin ainult Adults only, sest need lapsed… sorry, puhates tahaks vaikust ja rahu, need hotellid on tavaliselt ka luksuslikumad . Kogemust ca 11 aastat pea igas ilmakaares.Soovitan uurida.

    Meeldib

    • Eks ma ole vahepeal uurinud ka, sest tänapäeval on juba mitme reisibüroo kodukal otsingumootorid nii targad, et seal endale vajalikke filtreid määrata ei ole väga keeruline, lihtsalt nõuab nokitsemist. Ainult et kui ma leian sellise variandi, mis mulle tundub atraktiivne (väike hotell, adults only, mere ääres ja vb muud nipet-näpet), siis on paketi hind nii kõrge, et ei tundu enam mõistlik – ise bronnides tuleks samaväärne majutus odavam. Vähemasti mul puudub vastupidine kogemus. Mis ei tähenda muidugi, et seda kunagi ei juhtu, ilmselt võib vedada ka.

      Meeldib

  7. Anonüümne

    Mul kripeldab siiani hingel üks pisike eraveinimöis ühel väikesel Kreeka saarel, avas see koht oma uksed ja ma broneerisin, sest, ahhh, no nii fantastiline tundus. Ja siis tuli Covid. Köik . Kinni.Nädal maksis tookord 600 neljale… rohkem pole nii seeonminu pakkumist leidnud, kahjuks.

    Arvatavasti on esimene kogemus määrav – me jöudsime ca 00.30 oma esimesse täiskasvanute hotelli Dominikaanis ja just siis toimus suur tuleshow rannas, no jaa, isegi meiesugused eestlased tantsisid hommikuni, vabatahtlikult. Ja üks baaridest töötas 24 tundi. Et meie äralend viibis päeva tänu ärajäänud lennule, saime kogeda ka lisaööd ja hommikut 5 tärni Iberos – juba kell 23.00 oli vaikus, sest nolapsed ju. Mitte et ma oleksin eriline pidutseja, ei, aga see feeling.. proovisime korra veel Dominikaaniga, sama rand , aga uus täiskasvanute hotell . Ei olnud hea. Parim aeg puhkuseks, aga tegeliult sadas. Nii, et meie kingad ja kohvrid hallitasid toas. Kurb. …

    Meeldib

    • Oih, kui sõita nii kaugele nagu Dominikaan ja sattuda just siis kehva ilma ajal, on tegelikult julm pettumus ja saatuse vingerpuss.

      Ma ise ka täna enam mingi pidutseja pole, kuigi omal ajal on peol käidud küll ja veel. Miski 25-aastasena oleksin väga rõõmustanud, kui täiskasvanute hotellis käib pidu hommikuni. Aga nüüd…… Ju see tuleshow ikka midagi väga erilist pidi olema, kui tuimad täiskasvanud eestlased käima tõmbas 😀

      Meeldib

  8. uidumtted

    Huvitav jah, et 4 päevastel ja nädalastel on hinnatase enam-vähem sama. Ma teen hotellide puhul samuti korraliku eeltöö, sest hiljem sihtkohas hotelli vahetada on hirmus aja ja närvikulu. Seni olen edukas olnud, isegi tuba olen vaid korra vahetanud.

    Paranoilise skeptikuna kontrollin “liiga head” pakkumised mitme nurga alt läbi, ehk siis ei vaata ainult ühe veebilehe hinnanguid. Lihtsaim oluline välja selekteerida vaadates kõige positiivsemaid ja kõige negatiivsemaid arvamusi – paljudel inimestel põhjustab 1* hinnangu mingi nende enda kiiks või väga konkreetne juhtumine. Tasub ka vaadata kas ja kuidas hotell hinnangule vastab, reageerib. 5* hinnangud võivad olla sõpradelt tellitud. Tasub vaadata ka hinnangute sesoonsust 😉

    Mõõdukates kogustes päikese käes viibimine on kasulik, samas “mõõdukas” sõltub naha ja inimese tüübist. Su nahaarsti väide kostab kummaline. Nii palju kui mina olen kuulnud ja lugenud on UV kiirgus nahavähi kõige olulisem põhjustaja. WHO veebilehel väga konkreetne jutt nende seosest.

    Meeldib

Kommi